Seniortraning.se - hälsa, välmående och seniorträning för 60plus.

Matplanering för karantän

Seniorträning har satt ihop några förslag på nyttiga frukostar, luncher och middagar med ingredienser som är enkla att få tag på, och som håller länge i skafferiet.

Denna gång presenterar vi två förslag på frukost. I nästa nyhetsbrev kommer luncherna och efter det middagarna. Blir det någon efterrätt?

Frukost

Förslag 1

Kaffe eller Te med en matsked kokosolja 

En portion havregrynsgröt 

En portion proteinpulver blandat med mjölk, vatten eller mandelmjölk.

Förslag 2:

Chia-pudding som du med följande ingredienser: 

2-3 matskedar chiafrön (rik på Omega 3)

4 matskedar kokosmjölk

En portion proteinpulver

1,5 dl mjölk eller mandelmjölk

¼-tesked gurkmeja

Blanda ihop ingredienserna och låt stå i kylen i minst 30 min. Helst över natten – gör frukosten innan du går och lägger dig. 

Rekommenderas

Aktivt Åldrande

Influensa-säsongen är här!

Influensasäsongen drar vanligen igång i december men det är framför allt efter julledigheterna som det...

Aktivt Åldrande

Varje steg har betydelse för din hälsa

De flesta vill må bra och kunna vara aktiva även som äldre. Det är bra...

FÖLJ OSS

På sociala medier uppmuntrar vi dig att använda #Seniortraning för att dela dina framsteg, motivera andra och hitta inspiration.